شرایط و قوانین:

 بچه‌ها و مادر، پدرهای عزیز، مجموعه “کتاب خودم” در موسسه فرهنگی، هنر گوی خیال‌انگیز که دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد به شماره ثبت 48420 است، فعالیت می‌کند. برای همین، تابع قوانین جاری کشور ایران است. شما هم برای استفاده از خدمات موسسه گوی خیال‌انگیز باید این قوانین را رعایت کنید.

کاربر گرامی، بچه‌ها و والدین، خواهشمندیم قبل از استفاده از خدمات «کتاب خودم»، «بخش قوانین و شرایط استفاده» را مطالعه کنید و اگر پرسشی داشتید با ما در میان بگذارید. این قوانین، برای شفاف شدن همکاری ماست.

حقوق مالکیت اثر

تمام حقوق مادی و معنوی اثر چاپ شده متعلق به کاربر (بچه‌های خالق کتاب) است و هرگونه استفاده تجاری و یا غیر تجاری از داستان و تصاویر کتاب خلق شده، با شرط کسب رضایت کاربر و والدین برای مجموعه «کتاب خودم» امکان‌پذیر می‌شود. در مراحل مختلف خلق کتاب، از بچه‌ها، والدین یا قیم‌ قانونی‌شان برای قرار دادن در سایت و فروش کتاب خلق شده در پایگاه اینترنتی ketabekhodam.ir درخواست اجازه می‌شود و کاربر می‌تواند با آن موافقت یا مخالفت کند. 

مسئولیت محتوا و اطلاعات

مسئولیت محتوای خلق شده توسط  کاربر برعهده کاربر بوده و مجموعه «کتاب خودم» نسبت به محتوای اثر نقش ممیزی ندارد. محتوای خلق شده توسط بچه‌ها، کودکان و نوجوانان همانطور که توسط آن‌ها خلق شده، چاپ خواهد شد. تعداد نسخه‌های کاغذی چاپ شده «کتاب خودم»، محدود بوده و در نهایت 10 جلد خواهد بود که برای آشنایی کودک با مراحل خلق کتاب است. انتشار نسخه الکترونیک کتاب در «کتابکده مجازی خودمون»، فقط با کسب مجوز انتشار الکترونیک از نهادهای مرجع امکان‌پذیر است. در صورت نیاز به انتشار کتاب به صورت کاغذی و در شمارگان بیشتر، این کار از طریق «نشر ورتا» و با کسب مجوز «اعلام وصول» انجام‌پذیر است.  

 پرداخت حقوق مادی فروش اثر

 هدف مجموعه کتاب خودم از ایجاد «کتابکده خودمون» و قرار دادن قابلیت خرید کتاب‌های خلق شده به دست کودکان و نوجوانان، ایجاد انگیزه در بین کودکان و مادر و پدرها برای جدی گرفتن این آثار و تعامل‌های ارتباطی آن است. در صفحه «کتاب خودم چیست؟» این چشم‌اندازها و باورها، شرح داده شده است. برای برآورده شدن این چشم‌انداز، مجموعه «کتاب خودم» درآمد کودک یا نوجوان از فروش نسخه الکترونیک اثرش را به شکل اعتبار در حساب کاربری او پرداخت می‌کند. مقدار این اعتبار، 50 درصد فروش هر نسخه الکترونیک خواهد بود. سهم 50 درصد، فقط مربوط به پرداخت‌های انجام شده از طریق درگاه بانکی خواهد بود و شامل پرداخت‌های کیف پول یا استفاده از رمز تخفیف خرید رایگان نمی‌شود. بچه‌ها می‌توانند از این اعتبار، برای خرید محصولات قرار داده شده در سایت ketabekhodam.ir استفاده کنند. کتاب خودم، نسخه‌های محدود کاغذی بسته کتاب خودم قاصدک را در بخش پشت پنجره، با هدف ترویج خرید کتاب بچه‌ها با قیمت ارسال در معرض فروش می‌گذارد. از این بابت هیچ درآمدی ندارد. برای همین نمی‌تواند حق پدیدآورندگی به حساب اعتباری بچه‌ها بپردازد. کتاب خودم، برای ترویج کتابخوانی و تشویق بچه‌ها به خواندن کتاب‌های خلق شده به دست کودکان و نوجوان، در مواقعی اقدام به در اختیار گذاشتن رایگان کتاب‌های خلق شده می‌کند. این موارد را به صلاحدید خودش انجام می‌دهد و در مورد آن از خالق کتاب کسب اجازه نمی‌کند. در صورت عدم تمایل و مخالفت بچه‌ها، والدین یا قیم قانونی‌شان با این شکل ترویج کتاب خلق شده بچه‌ها، آن‌ها می‌توانند اجازه انتشار نسخه الکترونیک کتاب را به مجموعه کتاب خودم و موسسه گوی خیال‌انگیز ندهند. در این شکل، اگرچه انتشار نسخه الکترونیک به صورت پیشفرض در بسته‌ها وجود دارد، اما در این شرایط از شرح خرید بسته حذف می‌شود.

طراحی و صفحه‌آرایی کتاب و شرایط لغو سفارش

مبلغی که برای طراحی جلد و صفحه‌آرایی «کتاب خودم» در قیمت آن لحاظ شده است، شامل اصلاحات کاربر یا سفارش‌دهنده نیست. برای همین امکان اعمال اصلاحات کاربر در کتاب وجود ندارد. در صورت تمایل کاربر برای اعمال نظر در طراحی جلد و صفحه‌آرایی این امر تنها با تماس و هماهنگی قبل از خرید و پرداخت هزینه اضافه آن ممکن خواهد بود. 

با توجه به اینکه سفارش‌های «کتاب خودم» به صورت اختصاصی و مخصوص شما چاپ می‌شود و طبق قانون تجارت الکترونیک، امکان بازپس‌گیری سفارش بعد از تولید آن وجود ندارد به همین دلیل لغو سفارش تنها در صورتی که در مرحله تولید یا ارسال قرار نگرفته باشد امکان پذیر است.

در صورت ارسال بسته «کتاب خودم» و عدم تمایل سفارش‌دهنده برای انجام و ادامه کار، خریدار می‌تواند مبلغ پرداختی خود را در اعتبار حساب کاربری خود وارد و برای خرید از دیگر محصولات سایت «کتاب خودم» از آن استفاده کند. در صورت عدم تمایل برای استفاده از محصولات سایت «کتاب خودم»، خریدار می‌تواند مبلغ پرداختی خود را با ارسال درخواست کتبی امضا شده به همراه تصویر واضح کارت ملی و شماره حساب بانکی به مجراهای ارتباطی معرفی شده در سایت بفرستد تا مبلغ پرداختی با کسر مبلغ خدمات انجام شده به حساب وی واریز گردد. تعیین مبلغ خدمات انجام شده، در اختیار مجموعه کتاب خودم است و سفارش‌دهنده نمی‌تواند در مورد آن اعتراض یا درخواست حسابرسی داشته باشد.  

در موارد زیر امکان بازپس‌گیری سفارش بعد از تولید آن وجود خواهد داشت:

1- اشتباه مشخص از طرف «کتاب خودم» در تولید کتاب (مثل چاپ سروته تصاویر)
2- آسیب دیدگی یا پارگی کتاب ناشی از ارسال و پست آن (درون بسته تایید کارشناس ناظر چاپ قبل از ارسال وجود دارد).

در هر دو مورد کاربر باید مراتب را حداکثر ظرف 24 ساعت بعد از دریافت سفارش از طریق مجراهای ارتباطی معرفی شده در سایت و شماره تماس 02177973427 به اطلاع مجموعه «کتاب خودم» برساند. در چنین مواردی برای ارسال دوباره لازم است مورد مخدوش یا آسیب‌دیده برای ما ارسال شود.

تخفیف‌ها و اعتبار حساب کاربری

تخفیف‌ محصولات و اعطای اعتبار به حساب کاربری، توسط نرم‌افزار و به طور خودکار انجام می‌شود.   

محرمانگی اطلاعات

مجموعه «کتاب خودم» متعهد است که اطلاعات وارد شده توسط کاربر فقط برای ارائه خدمات از سوی این مجموعه استفاده شود. در موارد خاص، ارائه اطلاعات فقط با ارائه حکم قضایی ممکن خواهد بود.

شرایط دریافت و ارسال سفارش

در بیشتر موارد، به جز موارد خاص، دریافت و ارسال سفارش توسط شرکت پست ایران انجام می شود. برای همه‌ی بسته‌های «کتاب خودم» و «کتاب‌نقاشی»، سه مسیر پستی وجود دارد. یعنی سه بار بسته‌های پستی بین ما و شما رد و بدل می‌شود. فقط بسته‌های خریداری شده با برچسب «خرید تمام برخط» و «کتابعکس» یک مسیر پستی یا ارسال دارند. در ارسال های 3 مسیر، دو مسیر از سه مسیر آن؛ یعنی ارسال بسته حاوی کاغذهای مخصوص تصویرگری و داستان‌نویسی و نیز ارسال بسته کتاب‌های چاپ شده، به طور کامل مسئولیت آن بر عهده مجموعه «کتاب خودم» است. یک مسیر آن برعهده سفارش‌دهنده است. در این یک مسیر که ارسال نقاشی‌ها و داستان بچه‌ها برای ماست مسئولیت برعهده سفارش‌دهنده است.  برای ارسال آثار بچه‌ها به ما، توصیه می‌کنیم از پست سفارشی یا هر انتخاب دیگری که امکان دریافت کد پیگیری دارد، استفاده کنید. کدهای پیگیری را تا مرحله نهایی نزد خودتان نگه دارید. مسئولیت کامل ارسال و پیگیری بسته پستی آثار خلق شده به دست بچه‌ها تا رسیدن به نشانی ما با سفارش‌دهنده است. جهت اطلاع از قوانین و شرایط ارسال شرکت پست می‌توانید به صفحه مقررات پستی مراجعه کنید. درصورت مراجعه مامور پست و عدم حضور شما در محل و یا عدم پیدا کردن آدرس و بازگشت سفارش به «کتاب خودم» هزینه ارسال دوباره سفارش بر عهده سفارش‌دهنده است.

با سپاس از همراهی‌تان 

سبد خرید
پیمایش به بالا